Saya tidak dapat melupakan waktu saya berpeluang untuk makan malam bersebelahan dengan pengkhutbah Billy Graham. Saya berbesar hati dan gementar pada masa yang sama kerana tidak tahu apa yang perlu diperkatakan dengannya. Saya berfikir bahawa ia adalah menarik untuk memulakan perbualan dengan bertanya kepadanya apa itu sukacita terbesar dalam pelayanan yang telah berlangsung dengan lama. Saya pun mula membayangkan jawapannya. Adakah jawapannya adalah dapat berkenalan dengan para presiden, raja dan ratu? Atau dia pernah mengkhabarkan Injil kepada jutaan orang di seluruh pelosok dunia?

Sebelum saya sempat memberi pendapat, Reverend Graham menghentikan saya. Tanpa teragak-agak dia menjawab, “Sukacita terbesar saya adalah dapat membina hubungan dengan Yesus, merasai hadirat-Nya, mendapatkan hikmah-Nya, dan mengalami pimpinan dan bimbingan Tuhan. ” Dengan serta merta, saya berasa malu, tetapi juga terdorong. Saya berasa malu kerana saya tidak pasti sama ada jawapan saya adalah sama dengannya; saya terdorong kerana saya berharap jawapannya juga menjadi jawapan saya.

Itulah yang direnungkan Paulus apabila dia menganggap pencapaiannya yang terbesar tidak sebanding dengan “keagungan mengenal Kristus Yesus, Tuhanku” (Filipi 3:8). Bayangkan betapa berertinya hidup anda jika Yesus dan persekutuan kita dengan-Nya menjadi keutamaan hidup kita yang tertinggi.