Ketika Jen masih muda, guru sekolah Minggunya memberi latihan penginjilan kepada kelas, termasuklah menghafal ayat dan kaedah memberitakan Injil. Dia dan seorang rakannya dengan gementar cuba berkongsi Injil kepada seorang rakan lain, mereka takut jika mereka akan melupakan ayat atau langkah yang penting. Jen tidak ingat jika ada orang percaya kepada Tuhan pada malam itu, tetapi hal itu tidak terjadi. Pendekatan tersebut nampaknya lebih mementingkan kaedah penginjilan, dan bukan orang yang diinjili.

Sekarang, setelah bertahun-tahun kemudian, Jen dan suaminya memberi contoh kepada anak-anak mereka untuk mengasihi Tuhan serta berkongsi iman mereka dengan cara yang lebih menarik. Mereka memahami pentingnya mengajar anak-anak mereka tentang Tuhan, Alkitab, dan hubungan peribadi dengan Yesus, tetapi mereka melakukannya melalui kehidupan dan teladan setiap hari dengan mengasihi Tuhan dan Alkitab. Mereka menunjukkan apa ertinya menjadi “cahaya bagi dunia” (Matius 5:14) dan menjangkau orang lain melalui kebaikan dan kata-kata ramah. Jen berkata, “Kita tidak boleh menyalurkan harapan tentang kehidupan sejati kepada orang lain jika kita sendiri tidak memilikinya.” Ketika dia dan suaminya menunjukkan kebaikan dalam gaya hidup mereka sendiri, mereka mempersiapkan anak-anak mereka “untuk mengundang orang lain percaya kepada Yesus.”

Kita tidak memerlukan formula untuk memimpin orang lain percaya kepada Yesus, yang paling penting, kasih Tuhan dalam kita bersinar melalui kita. Apabila kita hidup dan berkongsi kasih-Nya, Tuhan menarik orang lain untuk mengenal Dia.