Bulan: Mei 2024

Tuhan pada Masa Lalu dan Sekarang

Sudah bertahun-tahun sejak kami meninggalkan bandar Oregon, tempat kami membesarkan anak-anak kami. Kami mempunyai banyak kenangan manis di sana, dan kunjungan baru-baru ini mengingatkan saya tentang detik-detik yang sudah saya lupakan: permainan bola sepak anak-anak perempuan kami, rumah lama kami, pertemuan anggota gereja dan restoran Mexico milik rakan-rakan kami. Walaupun bandar itu telah berubah, tetapi terdapat juga beberapa tempat yang kekal sama, sehingga mencetuskan keinginan saya untuk kembali mengunjunginya.  

Memperkenalkan Tuhan

Disebabkan kasih kepada Tuhan dan manusia, Kathryn setia dan giat melayani dalam penterjemahan Alkitab. Dia bersukacita apabila wanita di India memahami firman Tuhan dengan lebih mendalam, kerana mereka dapat membacanya dalam bahasa ibunda mereka. Dia menyatakan bahawa apabila golongan wanita di situ mula memahami kebenaran dalam Alkitab, “Mereka sering bersorak atau bertepuk tangan. Selepas mereka membaca tentang Yesus, mereka akan berkata, ‘Oh, hebat!’ ”

Dipanggil dan Diperlengkap Tuhan 

Bos saya memberitahu saya, “Tugas anda dalam ekspo buku antarabangsa adalah menganjurkan siaran radio di tapak ekspo.” Saya ketakutan kerana ini tugas baharu bagi saya. Ya Tuhan, aku tidak pernah melakukan perkara seperti ini, saya berdoa. Tolonglah aku.

Bertukar Tempat

Rakan saya Joann meninggal dunia akibat strok ketika wabak Koronavirus mula merebak pada tahun 2020. Pada mulanya keluarga Joann memberitahu bahawa upacara memperingatinya akan diadakan di gerejanya, tetapi kemudian keluarganya memutuskan bahawa adalah lebih baik melangsungkannya di pusat memorial untuk mengawal bilangan hadirin. Jadi keluarga Joann menyiarkan notis baharu ini dalam talian: Joann Warners—Bertukar Tempat.