Ayah saya seorang pastor, dan pada hari Ahad pertama setiap tahun baharu dia sering berkhutbah mengenai kedatangan Kristus, dengan memetik 1 Tesalonika 4. Tujuannya adalah sentiasa sama: “Yesus mungkin akan kembali pada tahun ini. Adakah anda bersedia untuk menemui-Nya?” Saya tidak akan melupakan khutbah itu pada usia 6 tahun, berfikir, “Jika itu benar, saya tidak pasti saya akan menjadi salah seorang antara mereka bagi kedatangan-Nya itu.”

Saya berasa pasti bahawa ibu bapa saya akan pergi ke syurga, dan saya mahu pergi juga. Maka, apabila ayah saya pulang ke rumah dari gereja, saya bertanya tentang keyakinan penyelamatan saya. Dia membuka Alkitab, membacakan beberapa ayat kepada saya, dan memberitahu saya bahawa saya memerlukan seorang Penyelamat. Dia tidak mengambil banyak masa untuk membantu saya mengaku dosa-dosa saya. Pada hari itu, ayah saya memimpin saya menerima Kristus. Saya berterima kasih kepadanya selama-lamanya kerana dia menanam kebenaran ini di dalam hati saya.

Di dunia yang semakin kacau-bilau ini, saya amat berharap bahawa tahun ini boleh menjadi tahun kedatangan Yesus. Bagi orang yang percaya kepada penyelamatan-Nya, ini merupakan penghiburan besar bahawa kita boleh berharap untuk berkumpul bersama-sama, dilepaskan daripada penderitaan, kesedihan, dan ketakutan dunia ini. Yang paling menarik, kita akan bersama-sama Tuhan selama-lamanya!