Month: Jun 2023

Kata Terakhir

Di akhir hayatnya, John M. Perkins memberi pesanan kepada orang-orang yang bakal ditinggalkannya. Perkins, yang terkenal kerana menyokong perdamaian antara kaum, berkata, “Bertaubat adalah satu-satunya jalan untuk kembali kepada Tuhan. Bertaubatlah atau kamu akan binasa.”

Injil di Tempat yang Tidak Dijangka 

Baru-baru ini, saya berada di sebuah tempat yang telah banyak kali ditonton dalam TV dan filem: Hollywood, California. Dari tingkap hotel, saya dapat lihat huruf-huruf besar perkataan itu yang berwarna putih dengan bangganya merentasi kaki bukit Los Angeles terkenal itu.

Apabila Anda Kesunyian

Pada jam 7 malam, Hui-Liang berada di dapur dan sedang makan nasi berlaukkan bebola ikan. Manakala keluarga Chua di unit sebelah juga sedang makan malam dan gelak ketawa serta perbualan mereka menembusi kesunyian pada unit Hui Liang, yang telah hidup keseorangan sejak kematian isterinya. Setelah beberapa tahun, dia sudah biasa hidup berseorangan. Tetapi pada malam tersebut, sebiji mangkuk dan sepasang penyepit yang ada di atas meja telah menusuk hatinya dengan mendalam. 

Timbun Bara Api ke atas Musuh

Setiap hari Dan perlu menahan pukulan daripada seorang pegawai penjara yang sama. Dia merasakan dorongan yang amat kuat daripada Yesus untuk mengasihi orang ini. Jadi, suatu pagi sebelum dia mula dipukul, Dan berkata, “Tuan, jika setiap hari saya perlu berhadapan dengan tuan seumur hidup saya, marilah kita berkawan”. Pegawai itu berkata, “Tidak. Kita tidak akan menjadi kawan.” Dan terus menegaskan cadangan ini dan menghulurkan tangannya.