Seorang ibu tunggal tinggal bersebelahan dengan seorang lelaki yang lebih tua selama lima tahun. Suatu hari, jiran lelaki yang mengambil berat terhadap kebajikan ibu tunggal itu menekan loceng pintu rumahnya dan berkata, “Saya tidak nampak kamu sejak minggu lepas dan ingin tahu jika kamu baik-baik sahaja”. Sifat prihatin lelaki itu telah memberikannya semangat. Oleh sebab dia kehilangan bapanya sewaktu masih kecil, ibu tunggal itu menghargai jiran baik itu yang telah menunjukkan keprihatinan kepada dia dan keluarganya.

Apabila kita menunjukkan kasih yang ikhlas kepada seseorang, kita sebenarnya sedang melakukan kebajikan kepada orang lain dengan kasih Yesus. Penulis kitab Ibrani mengatakan bahawa orang yang percaya kepada Yesus perlu “terus-menerus mempersembahkan korban iaitu pujian kepada Allah, sebagai buah-buahan hasil bibir kita, sambil bersyukur kepada nama-Nya” (Ibrani 13:15). Dia juga menggesa agar mereka mempraktikkan iman mereka dengan mengatakan, “Tetapi jangan lupa berbuat baik dan berkongsi, kerana korban demikianlah yang diredai Allah” (ayat 16).

Menyembah Yesus dengan memanggil nama-Nya merupakan satu keistimewaan dan kepuasan, dan kita menunjukkan kasih kita kepada Tuhan apabila kita mengasihi seperti Yesus. Mohonlah kepada Roh Kudus untuk menyedarkan kita tentang peluang serta memberi kita kekuatan untuk mengasihi orang lain dalam keluarga kita dan orang lain. Melalui pelayanan seperti ini, kita sememangnya berkongsi tentang Yesus melalui mesej kasih yang sentiasa berterusan.