Pasukan bola keranjang perempuan Argentina menyertai perlawanan dengan memakai jersi pasukan yang salah. Jersi biru mereka hampir sama dengan jersi biru gelap Columbia, dan sebagai pasukan pelawat, mereka sepatutnya memakai jersi berwarna putih. Oleh sebab tiada masa untuk mengganti jersi tersebut, mereka terpaksa melepaskan peluang untuk bertanding. Pada masa depan, Argentina sudah pasti akan memeriksa semula pakaian mereka.

Pada zaman nabi Zakharia, Tuhan menunjukkannya satu penglihatan tentang Imam Agung Yosua datang menghadap Tuhan dengan memakai pakaian yang berbau busuk dan kotor. Iblis mengejeknya dan menuduhnya. Dia tidak layak! Dia ditewaskan! Tetapi ada masa untuk menukar pakaiannya itu. Tuhan mencela Iblis dan memerintah para malaikat-Nya supaya membuang pakaian Yosua yang comot itu. Dia berpaling kepada Yosua, “Aku telah membuang dosamu; aku akan memberi engkau pakaian baru” (Zakharia 3:4).

Kita datang ke dunia ini dengan bau busuk dosa Adam, yang kemudiannya kita melapisi dengan dosa kita sendiri. Jika kita terus memakai pakaian kotor, kita akan kalah dalam perlawanan hidup ini. Jika kita berasa keji dengan dosa kita dan berbalik kepada Yesus, Dia akan mengenakan diri-Nya dan kebenaran-Nya pada kita, dari kepala hinggalah ke jari kaki. Inilah waktu untuk memeriksa, Apakah yang kita sedang pakai?

Rangkap yang terakhir dalam lagu pujian Batu Karang yang Teguh (The Solid Rock) menerangkan bagaimana kita menang. Ia bermaksud seperti ini: “Apabila Dia datang berserta bunyi sangkakala; / Semoga aku ditemui dalam-Nya; / Berpakaian dalam kebenaran-Nya, / Berdiri di hadapan takhta-Nya tanpa cacat cela.”