Satu dendang iklan pada tahun 1970-an telah memberi inspirasi kepada satu generasi. Mula-mula lagu ini digubah sebagai sebahagian kempen iklan Coca Cola, The Real Thing (Perkara yang Benar), satu kumpulan penyanyi British yang bernama The New Seekers akhirnya menyanyikannya sebagai lagu penuh yang meningkat ke puncak carta muzik di seluruh dunia. Namun ramai orang tidak akan melupakan versi televisyen asal, yang dinyanyikan oleh sekumpulan anak muda di puncak bukit di luar Rom. Walaupun begitu aneh, dengan gambar lebah madu dan pohon buah-buahan, kami mempunyai keinginan seperti penulis lagu itu, untuk mengajar dunia menyanyi dengan bersungguh-sungguh dan kasih yang harmoni.

Rasul Yohanes menggambarkan sesuatu seperti impian yang sempurna, hanya itu jauh lebih besar. Dia membayangkan sebuah lagu yang dinyanyikan oleh “semua makhluk di syurga, di bumi, di bawah bumi, dan semua makhluk di dalam laut—pendeknya semua makhluk di alam semesta ini” (Wahyu 5:13). Tiada yang aneh tentang lagu ini. Tiada yang lebih realistik daripada harga yang dibayar oleh Dia, lagu pujian yang kita nyanyikan kepada-Nya. Tiada yang lebih menakutkan daripada penglihatan tentang peperangan, kematian dan akibat yang diatasi oleh kasih-Nya yang sanggup berkorban.

Namun inilah yang dilakukan oleh Anak Domba Tuhan untuk menanggung dosa kita dan mengalahkan kematian, mengatasi ketakutan kita terhadap kematian, dan mengajar seluruh langit dan bumi untuk bernyanyi—dalam harmoni.