Drummer Boy ialah nama seekor kuda yang telah mengalami kecederaan. Ia merupakan salah seekor daripada 112 kuda yang membawa tentera British ke medan pertempuran Charge of the Light Brigade (Pertempuran Balaclava pada 25 Oktober 1854 dalam Perang Krimea) yang terkenal. Kuda itu memiliki keberanian dan stamina yang kuat sehingga komander yang ditugaskannya, Leftenan Kolonel de Salis membuat keputusan ini: kudanya layak mendapat pingat seperti askar-askar lain yang gagah berani. Pengiktirafan itu tetap dibuat walaupun pasukan tentera mereka gagal mengalahkan pasukan musuh. Akan tetapi keberanian pasukan berkuda dan kuda mereka menjadikan pertempuran itu sebagai salah satu peristiwa ketenteraan terhebat di Britain yang masih diraikan sehingga hari ini.

Bagaimanapun, konfrontasi tersebut memperlihatkan hikmat kuno daripada kitab Amsal: “Orang menyiapkan kuda untuk berperang, tetapi TUHAN yang memberikan kemenangan” (Amsal 21:31). Firman Tuhan menegaskan prinsip ini dengan jelas. “TUHAN, Allah kamu akan menyertai kamu; Dia akan memberikan kemenangan kepada kamu” (Ulangan 20:4). Walaupun rasul Paulus melawan sengat maut, dia menulis, “kita bersyukur kepada Allah yang memberikan kemenangan kepada kita melalui Yesus Kristus Tuhan kita” (1 Korintus 15:56–57).

Walaupun menyedari hal ini, kita harus bersedia untuk menghadapi ujian hidup. Untuk membina pelayanan, kita harus belajar, bekerja dan berdoa. Untuk mencipta seni yang indah, kita harus menguasai kemahiran. Untuk menakluki gunung, kita harus mempersiapkan peralatan dan membina kekuatan. Kemudian bersedialah, kita menjadi pemenang dalam hidup melalui kasih Kristus yang teguh!