Leisa ingin mengubah tanggapan orang tentang musim luruh. Ini kerana kebanyakan hiasan musim luruh seakan-akan mengagung-agungkan kematian, bahkan ditunjukkan dengan cara yang seram dan mengerikan.

Leisa bertekad untuk melawan kegelapan dengan tindakan kecil, lalu dia mula menuliskan hal-hal yang dia bersyukur dengan pen berdakwat kekal pada sebiji labu besar. “Sinaran Matahari’ ialah perkataan pertama yang ditulisnya. Kemudian beberapa orang mulai menambah senarai yang ditulisnya. Ada orang melukis. Ada orang juga menuliskan sesuatu yang lebih praktikal seperti “keluarga yang bahagia” dan “kereta yang masih dalam keadaan baik”. Ada yang bersifat sentimental dengan menuliskan nama orang kesayangan yang sudah meninggal. Hal-hal kesyukuran mula memenuhi buah labu itu.

Mazmur 104 mencatatkan banyak pujian kepada Tuhan untuk perkara-perkara biasa yang kita selalu abaikan. Pemazmur bernyanyi, “Engkau menjadikan mata air memancar di lembah-lembah” (ayat 10). “Engkau menumbuhkan rumput untuk lembu, dan tanaman untuk kegunaan orang supaya manusia dapat bercucuk tanam” (ayat 14). “Engkau menjadikan malam, dan dalam kegelapan semua binatang hutan berkeliaran” (ayat 20). Setelah itu, “matahari terbit … kemudian manusia keluar bekerja, dan terus bekerja sehingga petang” (ayat 22-23). Untuk semua ini, pemazmur menyimpulkan, “Aku akan menyanyikan pujian bagi Allahku seumur hidupku” (ayat 33).

Orang di dunia ini tidak tahu caranya untuk berhadapan dengan kematian, namun dengan persembahan pujian yang terkecil pun kepada Pencipta, kita boleh menemukan sinaran harapan.